رئیس قوه قضاییه گفت: به هیچ وجه نباید در پیشبرد امور مردم، به بهانه تعطیلات، تأخیر انداخت و کار مردم را به پایان تعطیلات موکول کرد. به گزارش قانون مداری از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز دوشنبه (۲۸ اسفند) در نشست شورای عالی قوه قضاییه، تاکیداتی را خطاب به بخش‌های […]

رئیس قوه قضاییه گفت: به هیچ وجه نباید در پیشبرد امور مردم، به بهانه تعطیلات، تأخیر انداخت و کار مردم را به پایان تعطیلات موکول کرد.

به گزارش قانون مداری از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز دوشنبه (۲۸ اسفند) در نشست شورای عالی قوه قضاییه، تاکیداتی را خطاب به بخش‌های مختلف قضایی برای خدمات‌رسانی هر چه مطلوب‌تر به مردم در ایام تعطیلات نوروز مطرح کرد و در همین راستا افزود: در نوروز، در هر بخش و مجموعه قضایی که با مردم و سایر دستگاه‌ها سر و کار دارد، باید نیروهای کشیک مستقر باشند؛ به هیچ وجه نباید در پیشبرد امور مردم، به بهانه تعطیلات، تأخیر انداخت و نباید کار مردم را به پایان تعطیلات موکول کرد.

وی افزود: ممکن است در مراکز و مواردی به واسطه ابزارهای فناورانه از نیروی کشیک غیرحضوری استفاده شود اما تاکید من آن است که در بسیاری از موارد و مراکز، حضور فیزیکی نیروی کشیک ضروری است. همچنین تاکید دارم که نیروهای کشیک در مراکز قضایی، چنانچه می‌توانند و در چارچوب اختیارات قانونی‌شان، امور قضایی مردم را در همان روز تعطیل انجام دهند و این امور را موکول به بعد از تعطیلات نکنند. مقامات قضایی نیز در ایام تعطیلات، بازرسی‌ها و نظارت‌های لازم را نسبت به بخش‌ها و نیروهای کشیک داشته باشند.

 

رئیس عدلیه در ادامه اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز، بستر برای وقوع برخی جرایم بیش از پیش فراهم می‌شود؛ از جمله آنکه به‌ واسطه سفر رفتن مردم، ممکن است سرقت از منازل و مغازه‌ها صورت گیرد و یا به حریم طبیعت و محیط زیست و منابع طبیعی تجاوز شود؛ بنابراین مقامات قضایی ذیربط و دادستان‌ها به منظور جلوگیری از وقوع این قبیل جرائم، تمهیدات لازم را بصورت تمام و کمال اتخاذ کنند و تاکیدات مقتضی را در این زمینه خطاب به فراجا داشته باشند.

قاضی‌القضات اظهار داشت: در رسیدگی به امور قضایی مردم باید نهایت دقت و سرعت اِعمال شود؛ اگر چه حجم و سختی کار زیاد است و توقعات نیز از مجموعه قضایی بالاست اما مع‌ذلک ما باید برای رضای خدا و در جهت منافع مردم و کشور، نهایت تلاش را در انجام مسئولیت خود داشته باشیم و این مسئولیت را به نحو احسن انجام دهیم؛ لذا مسئولان قضایی به هیچ وجه در پیشبرد امور مردم تأخیر نیندازند و این امور را به فردا و یا زمان آتی موکول نکنند.