رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: ارائه مشاوره های قبل از طلاق و آموزش های حقوقی برای زوج های در حال ازدواج ،در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، کاهش ۲۷ درصدی آمار طلاق در استان را نشان می‌دهد. فاضلی هریکندی گفت: در سال گذشته به ۸هزار و ۲۳۰ نفر در مساجد در قالب طرح […]

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: ارائه مشاوره های قبل از طلاق و آموزش های حقوقی برای زوج های در حال ازدواج ،در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، کاهش ۲۷ درصدی آمار طلاق در استان را نشان می‌دهد.

فاضلی هریکندی گفت: در سال گذشته به ۸هزار و ۲۳۰ نفر در مساجد در قالب طرح «هر مسجد یک حقوقدان» و در مصلی‌ها نیز ۳هزار و ۶۰۱ مشاوره حقوقی به صورت رایگان ارائه شده است.

وی با اشاره به آموزش‌های حقوقی به ۷هزار و ۴۱۸ زوج در حال ازدواج در سال گذشته تاکید کرد: با اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۱ به نسبت سال ۱۴۰۰،  طلاق به درخواست زوجه ۲۴ درصد و طلاق به درخواست زوجین ۳۰ درصد کاهش داشتیم که  در مجموع کاهش ۲۷ درصدی طلاق به نسبت سال ۱۴۰۰ را نشان می‌دهد.

انتقال زندان رجایی شهر در حال انجام است

وی به تشریح دستاورد‌های سفر اوایل سال جاری رئیس قوه قضائیه به استان پرداخت و بیان کرد: این سفر دستاورد‌های بسیار مهمی در جذب منابع انسانی برای رفع کمبود نیرو و منابع مالی برای توسعه زیرساخت‌های دادگستری کل استان در پی داشت و در حوزه عمومی نیز یکی از مطالبات مردم شهرستان کرج یعنی انتقال ندامتگاه رجایی شهر مورد پیگیری قرار گرفت که انتقال این زندان به خارج از استان البرز در حال انجام است.