به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی؛ اولین گردهمایی و کارگاه آموزشی کارشناسان حقوقی نواحی و مناطق سراسر استان، به میزبانی منطقه طارم سفلی، با حضور رییس اداره حقوقی اداره کل، رییس اداره آموزش و پرورش و معاون پشتیبانی منطقه طارم سفلی برگزار گردید.  افراز رییس آموزش و پرورش منطقه طارم سفلی، ضمن خیرمقدم، […]


به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی؛ اولین گردهمایی و کارگاه آموزشی کارشناسان حقوقی نواحی و مناطق سراسر استان، به میزبانی منطقه طارم سفلی، با حضور رییس اداره حقوقی اداره کل، رییس اداره آموزش و پرورش و معاون پشتیبانی منطقه طارم سفلی برگزار گردید.

 افراز رییس آموزش و پرورش منطقه طارم سفلی، ضمن خیرمقدم، از حُسن اجرای کارگاه های آموزشی برای کارشناسان حقوقی سپاسگزاری نموده، از همه همکاران فرهنگی و دانش آموزان برای بازدید علمی از نیروگاه بادی، دعوت نمود.

رییس اداره حقوقی اداره کل ، ضمن قدردانی از تلاش بی وقفه کارشناسان در موضوع مستند سازی املاک فاقد سند در نواحی و مناطق سپاسگزاری نموده، و از پیشرفت ۱۰۲ درصدی در اخذ سند مالکیت در سال ۱۴۰۱ خبر داد و این ثمره عالی را ، نتیجه ی پشتکار و زحمات همکاران دانست.

حاجی زاده افزود: کارشناسان مناطق و نواحی نسبت به برداشت نقشه utm املاک باقی مانده اقدام عاجل داشته باشند.

وی تصریح کرد: املاکی که فاقد سند مالکیت بوده و در مستند سازی با مشکلاتی روبرو می باشد، با تکمیل مدارک مثبته مالکیتی، از طریق سامانه قانون تعیین تکلیف در اداره ثبت اسناد اقدام نمایند.

حاجی زاده در خصوص قراردادها خاطر نشان کرد: کارشناسان در قراردادها و مفاد مکاتبات در نفی یا اثبات موضوعات، دقت و اهتمام ویژه داشته باشند.

وی تصریح کرد: در قراردادهای اجاره، با توجه به درخواست ها، اخذ تاییدیه معاونت های اداره و حراست، مرتبط با فضاهای دارای ظرفیت خالی، الزامی می باشد.

حاجی زاده اظهار کرد: در مورد دعاوی قضایی، قبل از هر گونه اقدامی، نسبت به تهیه و اخذ مدارک و مستندات مربوطه در فرایند قضایی، اقدام گردد.

سپس باقری فر، کارشناسان حقوقی اداره کل، در خصوص نحوه تکمیل مدارک املاک فاقد سند و چگونگی ثبت نام در سامانه قانون تعیین تکلیف اداره ثبت اسناد، و نحوه بارگذاری اسناد مربوطه، آموزش های مورد نیاز را ارائه داد.