نماینده سابق رشت می‌گوید: لایحه‌ای که قوه قضاییه در خصوص عفاف و حجاب ارائه داد، ۹ ماده بود و شش ماده هم دولت به آن اضافه کرد و با ۱۵ ماده به مجلس رسید و گویا مجلس آن را به بالای ۷۰ ماده رسانده است. حال اگر مجلس بیشتر از سه تا پنج درصد، در […]

مجلس به لایحه ۱۵ ماده‌ای حجاب، ۵۵ ماده اضافه کرده است!

نماینده سابق رشت می‌گوید: لایحه‌ای که قوه قضاییه در خصوص عفاف و حجاب ارائه داد، ۹ ماده بود و شش ماده هم دولت به آن اضافه کرد و با ۱۵ ماده به مجلس رسید و گویا مجلس آن را به بالای ۷۰ ماده رسانده است. حال اگر مجلس بیشتر از سه تا پنج درصد، در آن تغییرات ایجاد کند، با سوابق گذشته که به کرار دیدیم، شورای نگهبان آن را برمی‌گرداند و می‌گوید این دیگر لایحه نیست و طرح است. در حالی که این لایحه، بالغ بر ۴۶۷ درصد افزایش ماده دارد، پس دیگر لایحه نیست و طرح است و احتمالاً شورای نگهبان آن را برمی‌گرداند. غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با رویداد ۲۴ می‌افزاید: از طرف دیگر، با اصول متعدد قانون اساسی در مغایرت است؛ از اصل ۷۵ گرفته تا اصل ۵۲ و ۵۳ در مغایرت است؛ هم بار مالی و هم هزینه و درآمد برای دولت ایجاد می‌کند، پس اصلاً دیگر لایحه نیست. همچنین، اصل ۸۵ بودنش خلاف قانون اساسی بود.

به گفته وی، درباره طرح حجاب و عفاف که بحث زیادی در مورد آن در جامعه ی‌شود و این‌قدر حساسیت روی آن وجود دارد و مربوط به نسل‌های آینده است، چند اشکال اساسی وارد است، مخصوصاً که صحبت‌های رییس و هیات رییسه مجلس و کمیسیون قضایی و حقوقی هم کاملاً غیرحقوقی است.

پیشنهاد توسط