دلال باید هر دو طرف معامله را از روی صداقت و در نهایت صحت از جزئیات مطلع سازدحتی اگر دلالی را فقط برای یکی از طرفین بخواهد انجام دهد و در نهایت آن که دلال در مقابل هر یک از طرفین مسئول تقلب و تقصیرات خود می باشد. دلال بدون اجازه نامه مخصوص نمی […]

 

 دلال باید هر دو طرف معامله را از روی صداقت و در نهایت صحت از جزئیات مطلع سازدحتی اگر دلالی را فقط برای یکی از طرفین بخواهد انجام دهد و در نهایت آن که دلال در مقابل هر یک از طرفین مسئول تقلب و تقصیرات خود می باشد.

دلال بدون اجازه نامه مخصوص نمی تواند به جای یکی از طرفین معامله قبض وجه یا تادیه دین نماید و یا تعهدات طرفین را انجام دهد.

دلال مسئول تمام اشیا و اسنادی است که در ضمن معامله به او داده میشود
دلال ضامن اعتبار اشخاصی که برای آنها دلالی می کند و ضامن اجرای معاملاتی که به توسط او انجام می شودنیست.

-اگر فروش از روی نمونه باشد دلال باید نمونه را تا موقع ختم معامله نگاه دارد مگر طرفین معامله او را معاف کنند

اگر دلال انجام تعهدات یکی ازطرفین را تضمین کرده باشد در این جا ضامن آن معامله است.

دلال باید آمرین را از هر امری که موجب تغییر رای آمرین شود مطلع کند.

دلال زمانی ضامن صحت و اعتبار امضاهای نوشتجات و اسناد مزبور است که معامله به توسط دلال واقع و نوشتجات و اسناد راجع به معامله بین طرفین توسط او رد و بدل شود.

اگر دلال در معامله سهیم باشد باید به طرف مقابل بگوید والا علاوه بر ضامن خسارات، به جزای نقدی محکوم می شود و در آخر آن که اگردر معامله سهیم باشد با آمر متضامنا مسئول است

اگر معامله صورت گرفته به صورت مشروط و معلق منعقد شود دلال وقتی می تواند اجرت را مطالبه کند که معلق علیه و شرط حاصل شده باشد.

دلال زمانی به جرم خیانت در امانت محکوم می شود که برخلاف وظیفه خود نسبت به کسی که به او ماموریت داده به نفع طرف دیگر معامله، اقدام نماید در این حالت مستحق اجرت و مخارج که انجام داده نخواهد بود.