وزرای دادگستری عضو سازمان همکاری‌های شانگهای در نشست مجازی خود که به ریاست وزیر دادگستری قزاقستان انجام شد، توافقنامه‌ای مشتمل بر ۴ بند را با هدف توسعه همکاری‌های حقوقی و قضایی و ارتقای سطح مناسبت این کشورها به امضا رساندند. به گزارش قانون مداری، وزرای قانون و دادگستری کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای با تاکید […]

وزرای دادگستری عضو سازمان همکاری‌های شانگهای در نشست مجازی خود که به ریاست وزیر دادگستری قزاقستان انجام شد، توافقنامه‌ای مشتمل بر ۴ بند را با هدف توسعه همکاری‌های حقوقی و قضایی و ارتقای سطح مناسبت این کشورها به امضا رساندند.

به گزارش قانون مداری، وزرای قانون و دادگستری کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای با تاکید بر تفاهم متقابل و با در نظر گرفتن توافقات و وظایف پیش‌بینی شده در استراتژی توسعه سازمان همکاری شانگهای تا سال ۲۰۲۵، در خصوص موارد ذیل به توافق رسیدند:

۱ـ ادامه همکاری بین وزارتخانه‌های قانون و دادگستری کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای مطابق با اهداف و اصول منشور سازمان همکاری شانگهای، معاهده همسایگی بلندمدت، دوستی و همکاری کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و استراتژی توسعه سازمان همکاری شانگهای تا سال ۲۰۲۵.

۲ـ انجام تعامل بین وزارتخانه‌های قانون و دادگستری کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در زمینه حقوقی.

۳ـ سازمان دهی کنفرانس‌ها، انجمن‌ها، سمینارها در زمینه همکاری‌های حقوقی و همچنین سایر رویدادهای مرتبط برای تبادل بهتر تجربیات.

۴ـ ادامه کار بر روی برنامه‌های اقدام گروه‌های کاری متخصصان در زمینه خدمات حقوقی و فعالیت‌های پزشکی قانونی نشست وزرای قانون و دادگستری کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای برای سال‌های ۲۰۲۴-۲۰۲۶.

نشست بعدی وزرای قانون و دادگستری کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در سال ۲۰۲۵ به میزبانی فدراسیون روسیه برگزار خواهد شد.